Monday, June 29, 2009

Aku mencintaiMU

hmmm...'Aku mencintaiMu' by EdCoustic..jzkkk pada lah+eira yang berusaha sedaya upaya meng'email' lagu best gile tahap cipan ni.. alhamdulillah dah hayati.. tapi belum hafal lagi.. hehehe..akhirnya berjaya juga melelehkan air mata yg dah mula membeku..

Tuhan betapa aku malu
atas semua yang Kau beri
padahal diriku terlalu sering membuatMu kecewa

entah mungkin karena ku terlena
sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMu
betapa tak ada apa-apanya aku di hadapanMu

aku ingin mencintaiMu setulusnya
sebenar-benar aku cinta
dalam doa
dalam ucapan
dalam setiap langkahku

aku ingin mendekatiMu selamanya
sehina apapun diriku
kuberharap untuk bertemu
denganMu... Ya Robbi


hmmm... mmg btol malu, macam2 nikmat Dia bagi kat aku... boleh cakap(tanpa mulut ni boikot untuk mengeluarkan patah kataku) , ada suara sedap (hehe), boleh jalan(tanpa kaki refuse untuk bergerak ke mana jua aku nak), boleh gerak jari jemari tanpa bunyi2 (robot kan banyak bunyi).. boleh drive laju2.. ada pelbagai perasaan (kejap boleh happy, kejap lagi boleh sedih, pastu boleh gelak tawa dan lain-lain).. namun, aku juga kerap kali lupa untuk bersyukur dan sebaliknya asek bersangka buruk padaNYa..astargfirullah...
'diriku selalu membuatMu kecewa'.. tapi Dia tak pernah berkira.. malah Dia beri lebih..lebih dari apa yang selayaknya aku terima... MAHA PENGASIH betul Dia.. huhuhu sob sob.

mungkin karena aku terlena, tapi Dia selalu beri kesempatan, beri ruang dan peluang untuk kembali pada Dia.. tapi kadang2 aku ignore je ruang dan peluang tu.. huhuhu.. tapi Dia still beri kesempatan.. sampai bila kah aku nak ignore??dan sampai bilakah aku nak merasai jiwa yang tak tenang ni???memang aku hampas lagi hampeh di hadapan Dia...

memang aku ingin mencintai Dia.. setiap waktu, setiap detik, setiap doa, setiap langkahku, setiap ucapanku kerana Dia lah yang paling layak menerima cintaku..but sometimes, aku tersasar..menaburkan cinta pada yang tak sepatutnya..cintakan masa lapang..cintakan kesenangan...justeru, sahabatku, ingatkan lah daku di saat aku mulai lupa dan tersasar dari cinta yang sebenar..

walau seteruk mana pun aku, sehina manapun aku, aku tetap ingin mendekatiMu.. kerana aku pasti Kau MAHA PENGAMPUN .. dan sentiasa mendengarkan rintihanku...dan selalu ada di sisiku, memerhati dan memberi tanpa henti...

Ya Allah, aku ingin mencintaiMu, justeru berilah aku kekuatan untuk hadapi dugaan hidup ini, tiada daya dan kekuatanku melainkan hanya dengan pertolonganMu, Ya Allah...janganlah Kau biarkan aku gugur di jalan ini, sesungguhnya, jika aku gugur, maka aku adalah orang yang paling rugi dalam dunia ini.. ampunkan aku, Ya Allah, atas segala kesalahanku....di mana jua aku tercampak, jadikanlah aku pokok yang akarnya tunjang, pohonnya rendang dan berbuah...sehina mana pun aku, lindungi aku dari perasaan untuk menjauhiMu...aku mencintaMu...

between me and Him...

written on 25 May 2009 kat FB lagi

No comments: